14 januari 2014

Tävlingen avslutad utan vinnare


En tid sedan (okej, det var över två och ett halvt år sedan) laddade jag upp bilden ovan på bloggen och - i ett anfall av sprallighet - utlyste en tävling där jag uppmanade läsare att ge mig svaret på var detta elskåp står. Då trodde jag inte att någon ens skulle orka gissa, men, det gick mer än ett år och till slut kom ett förslag (som tyvärr inte var rätt). Roligt att nån hittade en sån gammal grej, tänkte jag och snart föll tävlingen i glömska igen. Det har gått mer än ett år igen och i december trillade ytterligare ett svar in. När inte heller det var rätt fick jag inse att det är dags att avsluta tävlingen - elskåpet ser nämligen inte ut som på bilden längre.

Så här ser den ut nuförtiden:


Och var står den då? Håll i hatten, för här kommer sent omsider svaret!


Den står på Elsebergsgatan. (I slutet av gatan skymtar Spara.)

Svårt, eller hur? Men det var ju lite meningen också.

Eftersom jag känner mig lite sprallig igen kan jag också meddela att det kommer att komma en ny, liknande tävling. Förhoppningsvis blir den också lite svår, men den kommer inte hålla på lika länge. Det kan jag i alla fall lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar